- عنوان فارسی: مقياس توانمند سازی اعضای مدرسه
- عنوان انگلیسی: School participant empowerment scale /SPES
- زبان ابزار: فارسی
- کلمات کلیدی:
- کاربرد:
- سازنده: شورت و راينهارت short and Rinehart,J.s
- سال ساخت: 1992
- تعداد سوال: 37
- زیر مقیاس: بعد تصميم گيری – رشد حرفه ای – پايگاه – خود کارآمدی – خود مختاری – تاثير گذاری
- نحوه اجرا: قلم و کاغذی – جمعی و فردی - خودگزارشگری
- نحوه نمره گذاری: نمره گذاری ← سيکرت 5 درجه ای 1← کاملا مخالفم تا 5 ← کاملا موافقم عامل پايگاه ← (34،27،21،15،9،3 ) رشد حرفه ای ← (31،26،20،14،8،2) خود کارآمدی ← (32،28،22،16،10،4) تصميم گيری ← (38،37،35،33،30،25،19،13،7،1) تاثير گذاری ← (36،29،24،18،12،6) خود مختاری ← (23،17،11،5) پس از جمع کردن جواب های مربوط به هر زير مقياس و تقسيم بر تعداد ماده های آن زير مقياس ، ميانگين را برای هر زير مقياس محاسبه می کنيم.
- رفرانس: رابطه توانمند سازی و خودکارآمدی با رضايت شغلی در دبيران شهر تهران / آرزو اصغری آذر 85 شماره: 148